Ravenmania: Mój sprzęt do nagrywania i fotografii [PL ONLY]

27 mar 2017

Mój sprzęt do nagrywania i fotografii [PL ONLY]


Jak już pewnie zdążyliście zauważyć, mój kanał na YouTubie został przeze mnie reaktywowany w ostatnim czasie. Pojawiły się filmy, które znacznie odbiegają jakością od poprzednich nagrań; poprawiła się nie tylko jakość samego video, dźwięk również wskoczył na wyższy poziom. Stało się tak za sprawą inwestycji w lepszy sprzęt. Nie jest to oczywiście maksimum moich możliwości, ponieważ stale uczę się obsługi nowego aparatu. Zależy mi na tym abyście i Wy mogli uczestniczyć w procesie rozwoju mojej małej, internetowej działalności... dlatego w dzisiejszym wpisie zaprezentuję Wam "zestaw startowy" fotografa-amatora. ;)


Ogniskowa: 45.0 mm
Czas naświetlania: 1/100s
Przesłona: f/5.0
ISO: 100


Ogniskowa: 55.0 mm
Czas naświetlania: 1/160s
Przesłona: f/5.6
ISO: 100


Ogniskowa: 27.0 mm
Czas naświetlania: 1/400s
Przesłona: f/4.0
ISO: 100

Powyższe zdjęcia wykonałam za pomocą lustrzanki Canon 700D ze standardowym obiektywem Canon EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 IS II, dołączonym w zestawie. Jest to także sprzęt, którym nagrywam filmy na mój kanał. Lustrzanka umożliwia mi rejestrowanie obrazu w jakości Full HD (1920x1080) z prędkością 25 klatek na sekundę, co według mnie, stanowi niezbędne minimum, jeżeli chodzi o aspekt wizualny internetowego wideo. Niektórzy z Was pewnie stwierdzą, że jak na osobę początkującą stawiam sobie poprzeczkę zbyt wysoko, bo przecież mogę nagrywać filmy telefonem komórkowym... i pewnie gdybym nie była perfekcjonistką, to właśnie w ten sposób bym zaczynała. Jednakże ambitniejsi twórcy, którzy płynność oraz estetykę nagrania stawiają na piedestale, rejestrują nagrania w rozdzielczości 4k (4096x3112) więc ja, ze swoim skromnym warsztatem nie chcę aż tak bardzo odstawać od najlepszych. ;)

Do rejestracji dźwięku używam mikrofonu firmy RODE Videomic Go. Zapewnia on czyste, szczegółowe brzmienie, redukując przy tym odgłosy otoczenia dzięki przetwornikowi zamontowanemu z przodu. Najwygodniejsza jest w nim jednak sama obsługa - sprzęt nie wymaga dodatkowej baterii, pobierając zasilanie z gniazda mikrofonowego lustrzanki. Wystarczy go tylko podłączyć, zamienić ustawienia rejestracji dźwięku w aparacie na ręczne i jest już gotowy do użycia. Kolejny element zestawu stanowi tripod Vanguard Digi 5. Nie jest to najbardziej poręczny w użytkowaniu statyw, ponieważ wymaga ręcznego skręcania i rozkręcania przy każdej zmianie kadru... jednakże na ten moment odpowiada moim potrzebom.
Na sam koniec warto byłoby wspomnieć również o karcie pamięci SanDisk Extreme SDHC 32 GB 90MB/s, z której tymczasowo korzystam. Pewnie niedługo będę potrzebowała czegoś lepszego, co bez problemu pomieści moje dziwaczne pomysły. ;)

Po lewej - surowe zdjęcie, wykonane w formacie RAW bez obróbki graficznej, po prawej to samo zdjęcie po dostrojeniu.
 Ogniskowa: 55.0 mm
Czas naświetlania: 1/125s
Przesłona: f/5.6
ISO: 100

W temacie fotografii jestem raczej świeżakiem. Dopiero od niedawna zaczęłam odkrywać piękno oraz możliwości formatu RAW, a także zwracać uwagę na parametry ekspozycji. Wcześniej "cykałam fotki" używając niezawodnego trybu AF tylko po to, aby dokumentować stworzone przeze mnie makijaże.
Znacznie poprawiły się również moje umiejętności edycji zdjęć, chociaż jeszcze nie czuję się na tyle zaawansowana aby korzystać z Photoshopa. Zresztą, jak sami widzicie na porównaniu zdjęcia z okładki tego posta - ciekawy efekt uzyskać można i bez specjalistycznego oprogramowania. ;)

I to już wszystko w dzisiejszym wpisie. Jak sami widzicie wcale nie trzeba od razu składać całego, profesjonalnego studia, aby widać było postęp. Mam nadzieję, że post okaże się przydatny dla tych z Was, którzy zastanawiają się nad dobrym sprzętem w rozsądnej cenie. 

1 komentarz:

  1. Zdjęcia bardzo ładne, życzę szybkiego poznania aparatu :D Zdjęcia cudowne, mi na początku takie nie wychodziły :D

    OdpowiedzUsuń