Ravenmania: Aktualna pielęgnacja twarzy | My face care routine

13 lut 2017

Aktualna pielęgnacja twarzy | My face care routine

[PL]
Jeżeli śledzicie mojego bloga od początku to doskonale wiecie, że pielęgnacja jest dla mnie bardzo istotna. Wychodzę z założenia, że każdy z nas bez względu na płeć oraz wiek powinien wypracować sobie swój - minimalistyczny czy też nie - schemat dbania o cerę. Sporo czasu zajęło mi opracowanie swojego zestawu idealnego ale metodą prób i błędów znalazłam produkty najlepiej współpracujące z moim typem skóry. Zanim jednak przejdę do omawiania poszczególnych etapów mojej pielęgnacji pragnęłabym zaznaczyć iż:
  1. każdy ma inny rodzaj cery i inne oczekiwania, więc potraktujcie te propozycje jako inspirację do własnych poszukiwań,
  2. potrzeby skóry ciągle ulegają zmianie pod wpływem procesu starzenia i czynników zewnętrznych, więc musicie brać pod uwagę, że za parę tygodni, miesięcy bądź lat trzeba będzie zmodyfikować swój zestaw


[ENG]
If you're following my blog you probably know that skincare is really important for me. I think that everyone; man or woman, should have their own routine. It could take quite some time like in my case but results are worth it. Hovewer I want to mention two last things before I show you my favourite products:
  1. we all have different skn types so you may looking for something what's getting in the way with your expectations,
  2. our skin needs constantly changes under the influence of meny factors so after a few weeks or months you'll have to search new appropiate products.

DEMAKIJAŻ | MAKE-UP REMOVAL



[PL]
Pierwszym krokiem w każdym rytuale pielęgnacyjnym powinno być dokładne usunięcie makijażu z twarzy. Ja w tym celu lubię używać płynów micelarnych lub mleczek, aczkolwiek te drugie nie zawsze sprawdzają się przy zmywaniu oczu, pozostawiając na rzęsach tłustą powłokę. Zazwyczaj stosuję te bardziej treściwe kosmetyki do demakijażu wtedy, kiedy czuję, że moja skóra jest nieco bardziej przesuszona - na przykład w sezonie grzewczym. Najczęściej jednak sięgam po produkty o formule płynu, gdyż szybko i dokładnie pozwalają się pozbyć nawet bardzo mocnego makijażu. Moi ulubieńcy w tej kategorii to:
  • Ziaja mleczko micelarne 
  • BeBeauty nawilżający płyn micelarny 2w1

[ENG]
First really important step in your face care routine should be make-up removing. I really like to use cleansing water or cleansing milk if my skin is a little bit dryer than normally. But most of the time I use cleansing water because it helps to remove mak-up quickly. My favourite cosmetics are:

  • Ziaja cleansing milk
  • BeBeauty hydrating cleansing water

KREMY NA DZIEŃ/NOC | DAY/NIGHT CREAMS



[PL]
Na dzień i pod makijaż najlepiej sprawdzają się u mnie lekkie, nietłuste formuły gdyż moja skóra ma skłonności do zapychania oraz przetłuszczania się w strefie T. Jednocześnie szukam czegoś co głęboko nawilży cerę, tak aby makijaż prezentował się na niej nienagannie. Kremem, który idealnie wpasowuje się w moje oczekiwania jest koreański produkt firmy Mizon - Snail Recovery, Jak już sama nazwa wskazuje zawiera on 74% ekstraktu ze śluzu ślimaka, który odżywia skórę, a także wspomaga gojenie się wyprysków, przebarwień czy też blizn potrądzikowych.
Walkę z niedoskonałościami wspomaga również maść do zdań specjalnych marki skin79 - Centellasca Ointiment. Nakładam ją dwa razy dziennie; rano i wieczorem na obszary z problematycznymi zmianami. Zachęcam Was do poczytania na temat wyciągu z trawy tygrysiej (wąkroty), którą zawiera w sobie ten produkt. Ja mogę jedynie potwierdzić jego skuteczność. :)

[ENG]
As my day cream I'd prefer to use light, non-greasy formula because my skin is oily in T zone. In the same time I need something moisturizing. Ideal cream for me combines these two features. I found them in Mizon's product - Snail Recovery. As the name suggest this cream contains 74% of snail mucus which helps get rid of pimples,  dark spots and acne scars.
Another product Centellasca Ointiment also helps to cure problematic areas on your skin. I strongly recommed you to try this product - I can only say that it works very well. :)

  
[PL]
Po raz kolejny w tym zestawieniu pojawiają się produkty firmy Ziaja. Tym razem jest to zwężający pory tonik do twarzy, którego używam kilka razy dziennie: zarówno na oczyszczoną jak i pokrytą makijażem skórę. Świetnie odświeża oraz przynosi ulgę cerze zmęczonej częstymi zmianami temperatury.
Na noc stosuję antybakteryjny krem z serii Ziaja Med. Ma on nieco bardziej bogatą formułę niż produkt firmy Mizon, jednak nie obciąża i nie zapycha cery. Jestem mu wierna, ponieważ moja skóra pokochała go jeszcze za czasów, kiedy miałam problemy z trądzikiem. Sprawiał, że zmiany goiły się szybciej, a z czasem pozbyłam się ropnych, bolesnych wyprysków całkowicie.

[ENG]
My favourite night cream is again Ziaja's product. It has more reach formula than Mizon's cream but still not clog the skin. I strongly believe in its properties because I used this cream when I had problems with acne on my forehead and I  can tell you that it really works.
During the day I'd like to use pore-minimalizing spray. It's very refreshing and it gives relief to tired skin.

 MASECZKI | FACE MASKS




[PL]
Jako uzupełnienie podstawowej pielęgnacji regularnie wykonuję maseczki. Lubię przygotowywać je sama z produktów, które znajdę w... swojej kuchni - ale na ten temat napiszę więcej w innym poście. :) Z drogeryjnych kosmetyków tego typu zwykłam kupować glinki - testowałam już zieloną, białą, ghassoul, a teraz postanowiłam wypróbować czerwoną. Wszystkie bardzo dobrze spisują się na mojej cerze i to bez względu na rodzaj - ich systematyczne stosowanie poprawia ogólną kondycję skóry. Pamiętajcie tylko, żeby nie przepłacać za tego typu produkty - czytajcie składy; powinny być jak najprostsze, najlepiej po prostu jednoskładnikowe. 

[ENG]
As a complement to my basic face care routine I'd like to add face masks. I really like making them usong products which I can find in... my kitchen - but I will write more about this in future. In drugstores I tend to buy various types of clay. I've already tested green, white, ghassoul and now I decided to try red clay. Every kind clay works very well with my skin... because I'm patient and sistematic person and I don't expect quick results. :)


[PL]
Nowością, w której się zakochałam, są koreańskie maseczki typu peel-of. Zapewne spotkaliście się z Pilatenem, który niedawno zagościł na półkach w Astorze. Firma Mizon ma w swojej ofercie właśnie taką, czarną maseczkę w komplecie z otwierającym pory, rozgrzewającym żelem oraz serum, które pomaga ukoić cerę po całym zabiegu. Jest to o tyle wygodne, że nie musicie robić "parówki" przed nałożeniem produktu tak jak w przypadku Pilatenu.

[ENG]
You probably heard about Pilaten. You know - this painfull, peel-of mask which helps with removing blackheads. Mizon have also somethibg like this but with heating gel and closing pore serum. It's great because you don't need to "cook your face"  over the steam. :)

Oczywiście nadal używam naturalnych olejków w mojej pielęgnacji, aczkolwiek sądzę, ze ich temat został już wyczerpany w moim przewodniku. Serdecznie zachęcam do lektury tych wpisów oraz komentowania - czego wy lubicie używać?

2 komentarze:

  1. Jestem tego samego zdani :) również używam kosmetykó z ziaji i u mnie spisują się na 5 z wielkim + :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielu z tych produktów na oczy nie widziałam, ale wydają się być naprawdę ciekawe ☺

    Mój blog >>> normalbutdidnot.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń